31 mars 2013

Månadens favoritväxt i mars

Jag väntar och jag väntar, på att snödropparna ska slå ut ordentligt. Men även om de inte är som praktfullast nu så är de ändå min favorit i mars. I Anna Vattenkannas utmaning att välja månadens favoritväxt så måste jag välja idag om jag ska hinna få en favorit i mars, så jag valde alltså de blommor som jag längtar mest efter för att de brukar vara det första som blommar hos mig

De ser lite frusna ut, där de kurar i bladen

Nästan all snö borta, några små fläckar kvar bara.

Om solen fortsätter värma som idag så ska det nog ordna sig.




2 kommentarer:

  1. Så underbart att få se dem :)
    Ha en underbar dag!!

    SvaraRadera
  2. Visst är de fina! Mina kom upp så fint redan i januari men sedan försvann de i en stor snödriva... Undrar om de tittar fram igen?

    Kram

    SvaraRadera