26 april 2014

Inledning i ljus och avslutning i dy

I morse när jag kikade ut såg jag hur morgonljuset silade genom den ljusgula sockblomman . Var bara tvungen att ta kameran och springa ut och fånga det. Det blev en stund med att titta på allt igen, det känns som om det växer så mycket från dag till dag.

Sirliga små vackra blommor på Sockblomman

De små bladen är rätt näpna.


Senare på dagen övergick jag till att börja göra i ordning vår damm. Fram med dammsugaren och håven för att börja ta upp gamla löv, alger och dy. Det blev inget foto vid det här tillfället, vågade inte chansa på att kameran skulle klara mina dyvåta fingrar. Men däremot såg jag våra små fiskar cirkulera - kul. Och till er som känner till den gamla historian - vi har inte hunnit köpa några nya i år.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar