30 maj 2014

Vita skönheter

Det är roligt med färgteman i trädgården men jag håller mig inte till ett. Olika delar får olika färger. Sedan händer det dessutom att jag blandar till det lite bara för jag hittar ett fint blad som passar in. Under min fotorunda i trädgården tog jag en bild på alla de vita blommorna som blommar just nu. 
Underbara gracila Myskmadra, en av mina favoriter när det gäller marktäckare.


Löjtnants- och Fänrikshjärtan och den lilla Tolvgudarblomman.
Och en Iris, deras blomblad är ett litet mysterium som gör sig så bra i motljus.

Nere vid dammen hittar vi Trift och Mossflox och i vattnet Vattenax
Bergsklint, Camassia och Aklejruta


Lupin, Getrams, Spetsmössa, Allium Ivory Queen, Tovsippa och Sockblomma 
Även i krukor har jag lite vita växter, här lite Tusensköna och ja, namnet for bort

Kan det vara Revsuga? och Blodnäva


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar