29 juli 2015

Sommarprojekt

Semester innebär ofta för min del att jag kan tillbringa lite extra tid i trädgården. Det brukar i sin tur innebära att det blir tid över för nya idéer och projekt.

Just nu håller jag på och formar om gräsmattan längst nere vid dammen. Jag gör en fin form på gräsmattan och det innebär att jag får ta bort lite gräs. En del blir utökad rabatt men en del ska få annat underlag. Har precis beställt hem singel via en webbshop. Ska bli spännande att se hur det fungerar.

Spettet ska ersättas med ett litet träd, funderar på Näverhägg. Omkring trädet ska det vara singel med en gång med plattor som ska leda fram till kanten på trädgården.

Gräs ska bort framför Avenbokhäcken och singeln ska fortsätta där.

Singeln övergår i rabatten som håller på att utökas.

I andra ändan av gräsmattan är det inte så stor förändring men det ska bli en tydligare ingång till flisgången som går runt dammen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar