10 januari 2013

Framåt även med lundplaneringen

Runt hela baksidan i min trädgård löper en gångstig belagd med träflis. Den är i kanten under alla stora träd och jag försöker skapa lite woodland-miljö runt den. Fast jag brukar oftast säga lund. Längst ner i ena hörnet av trädgården har jag ställt en liten blå bänk. Där vill jag göra lite mer. Jag funderar på någon spalje eller så bakom bänken för att något ska kunna klättra där och bilda vägg.


Om man sätter sig på den lilla blå bänken kan man se hur gångstigen fortsätter mot hundgården. Där bortanför är det woodland-rabatter på båda sidor om gångstigen.


Där gångstigen är omgiven av woodland syns den knappt om man står på gräsmattan. Men från gräsmattan går en liten smygstig med betongstenar genom rabatten in till gångstigen där öppningen in till hundgården finns.



1 kommentar:

  1. Nå fikk jeg en stor lengsel etter sommeren og lange lyse dager.
    Flotte bilder fra hagen.
    Marit.

    http://frumarit.blogspot.no/2013/01/vinter-himmel.html

    SvaraRadera