2 januari 2013

Tillbakablick - vårvinter

Just nu är det en härlig tid för tillbakablickar. Grått och dystert ute, då känns det bra att sitta och bläddra i alla bilder från fjolårets trädgårdssäsong. 

Vårvinter - lite lagom ospecifik tid - för mig betyder det mycket längtan och återseendets glädje. 


De som sett mina bilder tidigare vet att jag är oerhört förtjust i att fotografera snödroppar. Deras tappra kamp mot kyla  och snö är beundransvärd. Funderar på om jag kanske ska gå ut och gräva upp en liten tuva nu när kylan släppt.

Fåglarna värnar jag om hela vintern så de säkert ska sitta i buskarna och kvittra när våren kommer.

Redan i mars dök det upp sällskap i krokusen, lite långsamt flygande dock, det var ju ännu inte så varmt ute.

Knoppar skulle det kunna finnas hur många bilder som helst av. Det är så positiv känsla i att föreviga allt som är på väg men jag valde enbart ut den lilla backsippan.

Och vill ni följa med på fler fotoupplevelser från 2012 så kommer det mer i morgon...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar