10 mars 2012

Snödroppar - ett av årets favoritobjekt

Snödroppar är en av de blommor som jag fotograferar allra mest - kanske för att längtan efter vinterns slut är så stor när de blommar.
Just den här bilden tog jag för två veckor sedan. Jag är glad att de inte blommar över så fort. Eftersom jag knappt varit hemma i dagsljus de senaste veckorna har jag inte njutit färdigt av de små tappra blommorna. De står fortfarande så vackra, så jag kommer hinna fånga de med kameran igen.




Vid det här fototillfället, för två veckor sedan, hade jag sällskap på min trädgårdsvandring. Lilla Vilja följde med farmor runt i trädgården på upptäcksresan efter vårtecken. Det är förunderligt att få möjligheten att än en gång få se världen genom små barnaögon.


Alla högar med ris och grenar som samlats där "trädgårdsmästaren" farit fram och klippt, får bli morgondagens projekt att bära undan. De har meteorologerna lovat varma ljumma vårvindar även om morgonen kanske blir lite kylig.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar