24 juli 2012

En rosdag

Tycker inte jag har så mycket rosor i trädgården men idag när jag gick runt och fotade alla som blommar just nu så blev det några stycken. Närmare bestämt 18 stycken eller rättare sagt 19 men en är inte med på bild. Och då har jag ändå några som inte blommar just nu. Det är så vackert med rosor så det kommer nog bli några fler.

Överst en vit och rosa New Dawn. Sedan en gul som jag glömt namnet på
och en John Davis. Längs ner den underbara honungsrosen och en Flammentanz

Här har vi lite buskigare rosor. En Louise Odier och en madame Plantier.
Under det en Aicha och en som jag funderar på om det är Rapsody in
blue. Sedan en apotekarros och Ispahan.

Den första har jag glömt namnet på, sedan kommer Queen Elisabeth, Bonica
och den där oerhört vanliga röda... Till sist en Henry Hudson och en liten gul
marktäcker utan namn (den har säkert ett namn men inte i mitt minne)

2 kommentarer:

  1. Oj så många vackra rosor du har! Här finns det bara en handfull rosor, men så är ju i stället honungsrosen stor och har många blommor... ;-) Den vanliga röda kanske är en Ingrid Bergman?

    Sommarhälsningar
    Elisabet

    SvaraRadera
    Svar
    1. Honungsrosen är ju underbar, tänk om man kunde spara doften...
      Kom på namnet på den röda, Nina Weibull - de gick att köpa så billigt när jag började med trädgård i början på 90-talet, och sedan dess har den hängt med...

      Radera