6 juni 2013

Härliga sommar

Sådana här dagar vill jag ha många av. Lagom varmt, mycket sol och många timmar att vara i trädgården. Jag ligger fortfarande efter en del men försöker att inte känna mig stressad. Idag har jag rensat i dammen och i alla rabatterna runt om så att jag imorgon kan börja plantera det nyinköpta. Ska även flytta om en del för att få bättre bladkombinationer.



Kvällssolen speglar sig i skogstjärnet,
dvs där vi pumpar upp vattnet och som sedan rinner ner i bäcken.
Det är svårt att få rätt djup i bilderna av bäcken
Min lilla träbro som leder över till huset med filter och alla
andra tillbehör
Olvonet som jag planterade vid nedre delen av dammen börjar
 växa till sig.

Snäckorna har hunnit äta många hål i flikrabarbern
Silverpäronet gör sig så bra vid sidan om dammen.


1 kommentar:

  1. Så fantastiskt njutbara bilder du visar.

    Ha en riktigt bra dag

    SvaraRadera