16 oktober 2011

Ännu en dag i höstsol



Ja, det blev ännu en fin höstdag med mycket sol. En dag när jag borde krattat lite löv men det gick lite trögt med räfsan idag.

Det kändes roligare att rensa och plocka lite i rabatterna. Och när jag låg där på knä och ryckte upp lite gräs som tagit sig in bland växterna fick jag syn på den, den lilla vårvivan som bestämt sig för att blomma än en gång. Lite skrynklig och tilltufsad efter de senaste frostnätterna men ändå fin.


Det blev till att plocka fram kameran för att fånga lilla vivan på bild. Med kameran runt halsen tog jag mig en tur i paradiset. Och hittade ännu en blomma som kommit igen en gång till, ormroten blommar så fint. Den hade ytterligare knoppar, får se om de också hinner slå ut.

Inte så försiktigt som de andra, utan mer kraftfullt och med en vilja att breda ut sig, blommar också många av de höstblommor som har sin säsong nu.

 Oktoberastern är praktfull i fullt solsken och blommar på rätt årstid

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar