8 juni 2012

Funderingar över kombinationer


Mina två lediga dagar denna veckan har jag tillbringa med att gå runt i trädgården och fundera över bladkombinationer. När man lyckas få till sådär riktigt härliga kombos så känns det bra.

Precis nedanför där berget går i dagen lyser triften så fint bakom
den härligt gröna funkian.
På flera ställen såg jag "hål", alltså jag saknar den där riktigt fina kombinationen. Jag vet att jag i någon blogg sett en lista med olika kombinationer men ni ska inte tro jag hittade den när jag hade behövt den. Jag for även en sväng till Rångedala plantskola och gick och studerade blad men fann inte vad jag sökte.
Den söta lilla Tolvgudarblomman blommar så fint men
bladen gör sig inte helt bakom Hasselörten, hmm.
Även sittplatser har jag gått runt och studerat. Tycker
om att ha platser som inbjuder till en stunds eftertanke.
Den här platsen är helt perfekt för förmiddagskaffet de dagar som
man har möjlighet att få tillbringa ute i trädgården.
Än ser bänken lite ensam ut men jag har plantera en Klematis som ska
få klänga upp och bli lite bakgrund. Framför, till höger i bild har jag
satt Ginnalalönn som ska bidra till att bädda in hörnet lite mer .
En ny sittplats är på gång. Den gamla uttjänta skottkärran ska få stå
kvar och runt den ska jag plantera Myskmadra, i plåthinken ska det
finnas en Alunrot och till vänster skymtar Rabarbern som ska stå kvar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar