21 juni 2012

Möte med en ny dag

En härligt morgon, solen skiner och jag är ledig. Det finns tid att gå ut i trädgården och bara vara en stund. Hinna njuta av den stilla stunden och de små pärlorna.
Det är nu man önskar det gick att spara på dofter.
Schersminen doftar så ljuvligt.

Jag fick sällskap av en hungrig liten krabat. Den var så uppslukad
av sin uppgift att den satt kvar fast jag vände blomman för att få
bättre vinkel när jag tog fotot.

Den här vackra klängrosen med har jag tyvärr glömt namnet på.

Nere vid dammen kommer stimmet och möter i hopp om att det
kan bli lite mer mat.


Hade funderingar på att byta ut myskmadran som marktäckare men
tycker nu att den gör sig bra ihop med övriga växter.


En söt liten näva som blommar så fint nere vid bäcken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar