24 juni 2014

Dags att snygga till

Inför söndagens Tusen trädgårdar vill man ju snygga till lite i trädgården. Vid min infart har det länge legat ett stenröse. Eller det kanske inte ens kan kallas stenröse. Vi har slängt en massa stenar vid kanten, sådana vi fått lov att plocka hos grannen och har tänkt oss att använda i rabatter och olika stenläggningar.
Men som sagt, de har mest blivit liggande i en hög och gräset har vuxit upp emellan. Nu bestämde jag mig för att göra iordning inför söndag. Jag körde bort en del sten och de som blev kvar la jag i lite bättre ordning. Och nu så, nu ser det lite mer välkomnade ut!


Eftersom gräs och maskrosblad växer upp emellan stenarna ser det lite rörigt ut.


Bara att ta fram redskap och sätta igång och arbeta.



Det ser lite mer välkomnade ut när stenarna ligger som en prydlig ministenmur. Nu ska det egentligen bara planteras innanför men jag har inte bestämt mig om jag ska ha samma blommor hela vägen.


Från andra hållet ser man hur Betonican blommar, med apotekarros innanför. Klängrosen vid stolpen börjar också blomma.

2 kommentarer:

  1. Snygga till var ordet! Men man blir ju så hemmablind... :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja man blir ju det. Satt och njöt på en bänk när min man kom med vattenkannan. Oförstående tittade jag på honom och då pekade han på alla nästan vissna daggkåpor bakom mig, jag hade inte ens sett det :)

      Radera