26 juni 2014

Nystädat - på vissa platser i alla fall

Skulle även kunna haft rubriken Grönsaksrummet - ett trädgårdsrum.
Jag har några platser som jag känner att de måste rensas innan jag slår upp porten på söndag. Min grönsaksodling är en sådan plats. Inte för att jag odlar speciellt mycket grönskar men det är roligt om det är fint där i alla fall.

Det allra skönaste med rensningen är när man är klar och det finns någonstans där man kan sätta sig och njuta av den delen av trädgården som blivit klar. I min grönsakshörna har jag en stol och när jag sitter på den så når fingertopparna ner till lavendelhäcken som är bredvid. Hur ljuvligt som helst när det doftar lavendel.
En del som förväxt, en del som blivit liggande och vissnat och så en del som växer på fel plats.

Så prydligt och fint när det är klart. Då slog jag mig ner med clematisen i ryggen och händerna i lavendel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar